2.2 Raudteetransport
Riiklikus inventuuris on raudteetranspordi CO2 koguseks 49,45 kt lisades juurde NH4 ja N2O on tulemuseks 50,2 kt CO2ekv. Raudteetranspordil kasutatakse põhiliste kütustena diiselkütust ja elektrit. Kuna Eesti Raudtee ja Elroni andmetel sõidavad elektrirongid 100% taastuvenergial 2021. aastast, ning Eesti Raudteel on plaanis ka edaspidi osta taastuvelektrit, siis võib öelda, et raudteetranspordi kasvuhoonegaasid pärinevad diiselveduritest ja diiselrongidest. 2019. aastal moodustas raudteetranspordi CO2ekv-st ligikaudu 70% kaubavedudest tulenev emissioon ja 30% reisijateveo emissioon, kuid oluline on välja tuua, et 2019. aasta bilanss sisaldab olulisel määral kaubavedude transiidist tulenevat heitkogust (moodustades kaubavedudest 65% ja kogu raudtee heitest üle 40%), mis teekaardi avaldamise hetkeks on sisuliselt täies mahus lõppenud ja seetõttu on allesjäänud KHG heide kaubavedudest samas suurusjärgus reisijate veoga.
Joonis 24. Raudteetranspordi CO2ekv jaotus transpordiliikide ja eesmärkide lõikes, kt CO2 aastas. Allikas: autorite koostatud.