4.3 Meretransport
Baasstsenaariumi parameetrite järgi väheneb teekaardi skoobis oleva siseriikliku laevanduse heide (kt CO2ekv) 2040. aastaks 59%.
Tabel 26. Skoobis oleva siseriikliku laevanduse CO2ekv vähenemine (kt) aastatel 2019-2040. Allikas: autorite koostatud.
Baasstsenaariumis on arvestatud, et suursaarte ühendustest on elektrifitseeritud Saaremaa liin aastaks 2030, sh tehtud vajalikud investeeringud sadamataristus ja elektrivõrgus. Hiiumaa liini osas puudub hetkel kinnitatud plaan elektrifitseerimiseks ehk sadamataristu ja elektrivõrgu puuduste tõttu jätkatakse opereerimist diiselkütusel ka 2040. aastal. Väikesaarte parvlaevaühendustes ei ole hetkel teadaolevalt kinnitatud riigi poolt investeeringuid liinide elektrifitseerimiseks ehk prognoosis on arvestatud jätkuvalt diislil sõitvate laevadega.
Puksiiridest on 2030. aastaks ca 30% elekter/hübriidina ja 2040 kõik laevad elektril või mõnel muul alternatiiv energial (vastavalt ettevõtte ambitsioonile), kuid antud töölaevade heitevabaks opereerimise eelduseks on kaubamahtude taastumine aastaks 2027, mis annab võimaluse investeerida ja minna üle aastaks 2040 täielikult elektri/hübriid lahendustele.
Kokkuvõtlikult on arvestatud, et skoobis olev siseriiklik laevandus liigub 61% ulatuses diislilt elektrile.
Tabel 27. Kütusetüüpide osakaalud teekaardis hõlmatud siseriikliku laevanduse läbisõidust 2019-2040. Allikas: autorite koostatud.