4.4 Lennutransport
Baasstsenaariumi parameetrite järgi väheneb siseriikliku lennunduse heide (kt CO2ekv) aastaks 2040 ca 21%, mis absoluutväärtuses on marginaalne muutus.
Tabel 28. Siseriikliku lennutranspordi CO2ekv vähenemine (kt) aastatel 2019-2040. Allikas: autorite koostatud.
Olulisim eeldus lennutranspordi heite prognoosimisel on Euroopa Komisjoni poolt vastu võetud ReFuelEU Aviation ehk kestlike lennukikütuste kasutamise määrus. Kestlike lennukikütuste osakaaluks läbisõidust on 2040. aastaks prognoositud 34%.
Tabel 29. Kütusetüüpide osakaalud siseriikliku lennunduse läbisõidust 2019-2040. Allikas: autorite koostatud.
Lisaks kütusetüübile on lennunduse emissiooni vähendamisel oluline roll lennujuhtimisel. Eesti lennuettevõtete teostatud lendudelt oodatakse kütusekulu vähenemist 3% iga lennu kohta aastatel 2025-2034 ja 10% ühe lennu kohta alates aastast 2035 võrreldes 2019. aastaga. Nende lendude hulka kuuluvad Eestist algavad ja lõppevad lennud ning Eestist välja teostatud lennud, mis toimuvad Euroopa piires. Baasstsenaariumis kuni aastani 2030 ei osteta Eestisse uusi lennukeid ehk mis on toodetud pärast aastat 2020. Aastaks 2040 täieneb reisilennukipark 10 uue lennukiga ehk keskmiselt soetatakse 1 lennuk aastas. Taustaks, aastatel 2019-2022 registreeriti Eestis 5 reisilennukit, mis olid vähem kui 10 aastat vanad.